obrazek

Focus T25 Faza Alpha.

Wiele z Was pewnie słyszało o tym treningu. Ja też zanim do niego przystąpiłam z hasłem focus spotykałam się na każdym kroku. Internety huczą, a jakże. Postanowiłam spróbować i ja. No i co mi z tego i jak to wygląda?

Focus składa się z trzech części: ALPHA, BETA i GAMMA. Dwie pierwsze trwają po 5 tygodni, trzecia 4.

Faza Alpha uczy nas odpowiedniego wykonywania ćwiczeń, wprowadza nas w świat fitnessu.

Faza Beta pcha nas dalej, poprawia naszą koordynację, kondycję i czyni nas zwinne niczym kocice ( o czym mam nadzieję przekonać się mrauuu).

Faza Gamma skupia się na sile i mięśniach.

Jak Shaun T. ( mega charyzmatyczny prowadzący ćwiczenia) przykazał, swą przygodę rozpoczęłam od pierwszej fazy. Za mną póki co intensywny tydzień, a ja już zakochana < w ćwiczeniach oczywiście, Shauna zostawiam jego mężowi, też fajny ćwiczacz ;).

W fazie ALPHA przez 5 kolejnych tygodni wykonujemy ćwiczenia według ustalonej i zebranej w zgrabnej tabeli rozpisce.

Na dole znajdziecie linki do wszystkich treningów.
focus-t25-tabela-Alpha

Od poniedziałku do czwartku wykonujemy jeden zestaw ćwiczeń. Każdy trwa 25 minut. Niewiele, czyżby? (Jest to mega dobrze spożytkowane 25 minut.) W piątek totalna masakra… Dwa zestawy, czyli 50 minut! Sobota- odpoczywamy. Niedziela- stretching. Ćwiczenie wyciskają hektolitry potu. Bo tempo jest intensywne.

Czemu więc ja, 95 kilo żywej wagi, bez kondycji się za to wzięłam? Przede wszystkim uwiodło mnie to, że zwraca tak dużą uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń. Ćwiczenia są dla każdego, nawet początkujący, czy osoby z dużą nadwagą dadzą radę. Jest wśród instruktorów urocza Tanya, która wykonuje ćwiczenia w wersji dla początkujących.  Wiele zestawów ćwiczeń jest nieodpowiednia dla osób z ‚dużym bagażem’ Pełno tam podskoków i innych wygibasów, które mogą zbyt mocno obciążać stawy. Nasza Tanya i jej poziom zaawansowania pozwala ćwiczyć tak aby nie zrobić sobie na początku ćwiczeniowej drogi krzywdy!

Energia bijąca od Shauna T. wciąga. Różnorodność ćwiczeń sprawia, że czas płynie szybko. Ćwiczenia się nie nudzą, a po 25 minutach padasz na pyska i wiesz, że wykonałaś kawał dobrej roboty. Ważne żeby ćwiczyć bez przerw, dzięki wersji łatwiejszej można w każdej chwili zejść na niższy level i nie poddawać się! Absolutną rewelką dla mnie jest dolny pasek, na którym jest napisane ile dane ćwiczenie będzie jeszcze trwało. Dzięki temu jakoś łatwiej mi wytrwać i wiem czego mam się spodziewać. 25-minutowi trening Shauna daję nam tyle co inne 60- minutowe.  W programie nie są przewidywane przerwy na picie, ja jednak piłam < butelka z dziubkiem pod ręką ratuje mi życie :P>. Nie potrzeba ani specjalistycznego sprzętu, ani dużo czasu.  Wkręciłam się totalnie. Cieszy mnie również, że będę mogła dokładnie poznawać swoje postępy. Dzięki powtarzaniu tych samych zestawów przez kolejne tygodnie, będę zauważała (taka mam nadzieję) swój progres. Z każdym kolejnym tygodniem będę bliższa tempu Shauna. I mam nadzieję za 5 tygodni spoglądać na Tanye z myślą ” pfyy, jestem lepsza” :P.
Jeśli szukasz swojej ćwiczeniowej drogi, a Mel B, Chodakowska i inne są dla Ciebie zbyt mało wciągające lub nie nakręcają Cię odpowiednio, sprawdź Focus T25!  Moim zdaniem warto.

Tabelkę wydrukowaną umieściłam już na lodówie.

Treningi w fazie ALPHA:

1. Cardio –  męczące i wciągające! Wypociłam z pińcet litrów!

2. Speed 1.0 – Jeden z moich ulubionych zestawów. Interwał,musisz dawać z siebie 110% po czym możesz chwilę odetchnąć.

3. Total Body Circuit – Dla mnie jeden strasznie trudny. Ćwiczenia siłowe, ćwiczenia w pozycji plank.

4. AB Intervals – Cardio i rzeźbienie brzunia.

5. Lower Focus – Cardio, siłowe i ćwiczenia na dolne partie.

6. Streching– Ja robię ten zaproponowany przez Sportsmamę, ale w internetach można znaleźć wiele, wiele…

Jeżeli chcecie pobrać filmiki i mieć je u siebie na kompie znajdziecie je tutaj:

1. Cardio TUTAJ

2. Speed 1.0 – TUTAJ

3. Total Body Circuit – TUTAJ

4. AB Intervals – TUTAJ

5. Lower Focus – TUTAJ

6. Streching – TUTAJ

 

Filmik ONLINE znajdziecie tutaj:

1.Cardio TUTAJ 

2. Speed 1.0 – TUTAJ

3. Total Body Circuit – TUTAJ 

4. AB Intervals – TUTAJ 

5. Lower Focus – TUTAJ

6. Streching TUTAJ

 

No to do dzieła!!! Polub mój profil na FACEBOOKU I INSTAGRAMIE i zachrzaniamy ile sił!!! Razem damy radę ;)

A jeśli chcesz poznać moją dietę 1500 kcal zapraszam TUTAJ.

Masz pytania, też planujesz zacząć, a może już focusujesz? Zapraszam na Facebooka. Czekam na wasze wrażenia. Możecie polubić Mamę w biegu pl TUTAJ i być na bieżąco z moimi zmaganiami :)

  • Cukromania

    ooooo tak! Zgadzam się w 100% ja też jestem zakochana w T25! Jest to tak naprawdę jedyny trening (poza tym na siłowni i w klubie fitness), który sprawia mi przyjemność… A przeszłam już przez wiele. Tego będę się trzymać aż do sukcesu! Wczoraj zrobiłam podwójny trening i naprawdę nie było tak źle – spociły mi się nawet palce i paznokcie. Bardzo fajna sprawa i burza endorfin! Wytrwałości życzę!

    • http://mamawbiegu.pl/ Mama w biegu pl

      Tak, też nie wiedziałam, że aż taka powierzchnia mojego ciała jest zdolna do pocenia! Mąż wszedł do domu chwile po ćwiczeniach i mówi do mnie: ” O prysznic brałaś?” ;)

  • http://mamiheli.blogspot.com/?m=1 Agnieszka R.

    Nie uwierzysz, ale tak szukałam sposobu na siebie (jeśli chodzi o cwiczenia) i akurat trafiłam na Twój blog. O tym treningu wcześniej nie słyszałam, chyba jestem jakaś z kosmosu ;), ale juz nadrabiam zaległości :) Zobaczymy, czy podołam :)

  • Pingback: Dieta Mamy w biegu pl - Mama w biegu()

  • Pingback: Detoks dla grubasa. - Mama w biegu()

  • Margota

    Zbierałam się długo, ale w końcu zaczęłam, mam nadzieję, że uda mi się dotrwać do końca i nie odpuścić. Z wielką przyjemnością czytam Twoje wpisy, które motywują do działania i dodają pozytywnej energii. Dzięki i pozdrawiam życząc powodzenia :-)

    • http://mamawbiegu.pl/ Mama w biegu pl

      Margota, strasznie mi miło. Koniecznie dziel się jak tam Ci idzie. Pisz na FB wiadomość jak tam, co tam ;), ja od wczoraj jadę i przy dzisiejszych ćwiczeniach pomyślę, że gdzieś tam i po tyłku fajnej Margot pot się leje:) będzie mi raźniej !!!

  • Margota

    3 dni minęły a ja ciągle chętnie zabieram się do ćwiczeń; nie powiem lekko nie jest,pot po tyłku i nietylko cieknie mi ciurkiem,ale satysfakcja bezcenna. Oczywiście tempo mam Tani,ale nic dziwnego,humbaki
    ;-)mają nieco ograniczona ruchomość. Mam nadzieję,że się nie poddałaś i kontynuujesz zmagania! Na FB bedę pisała później,chwilowo chcę uniknąc zapytań i komentarzy znajomych :-) pozdrawiam

    • http://mamawbiegu.pl/ Mama w biegu pl

      Focus wciąga, a bez Tani nawet bym się za niego nie zabierała ;) „lekko nie jest” – deliktanie to ujęłaś :P

  • PAULINA

    Co oznaczaja dwa kwadraciki w kazdym dniu, ze dwa treningi ? Bo w piatek wiem, że dwa

    • Marta

      Już wiele z nas się na tym zastanawiało, po cholerkę te dwa kwadraciki każdego dnia :) Kiedyś w jakiejś dyskusji stwierdziłyśmy, że chyba nie chciało się twórcy zmianiać i pojechał szablonem :)

      • JL

        o te kwadraciki
        Zaznaczasz sobie jak poszedł Tobie trening:
        a)nailed it – udało się <- ten pierwszy
        b) barely nailed it – prawie się udało <- ten drugi

  • Malwina Erlich

    Hej. Swietna stronka, daje mi dużo motywacji za co Ci dziękuje:> Nie mogę jednak pobrać filmików ani obejrzeć online. Możesz wysłać mi na maila? Była bym ogromnie wdzięczna:)
    Moj mail: erlichmalwina@interia.eu
    Dziękuję z góry!

  • Klaudia

    Witaj! Przypadkiem trafiłam na Twojego bloga i szczerze mówiąc zaczytałam się i nie mogę się oderwać:) Jesteś bardzo mądrą kobietą ze świetnym poczuciem humoru i ogromnym dystansem do siebie i świata. Ekstra! Znalazłam Cię poszukując treningu Shauna T, którego zresztą nie mogę ściągnąć (i tu ogromna prośba o podesłanie, bo od niedawna mieszkam za granicą i nie ze wszystkich stron mogę ściągać pliki, klaudia.gp.wroc@gmail.com -bardzo, bardzo dziekuję!). Jestem ciekawa czy jesteś zadowolona z tego treningu i z efektów. Mimo, iż jeszcze nie mam dzieci, to z ogromną przyjemnością będę śledzić Twoje poczynania. Pozdrawiam:)

  • Milena Wysota

    Linki do cwiczen sa niestety nieaktualne. Gdzie mozna je znalezc?