pobrany plik

Ogólne zasady diety. Do dzieła!

Ruszamy z dietą. Dieta, którą stosuję jest ułożona pode mnie, nie gwarantuję Wam, że trafi w Wasze gusta i smaki ( mnie naprawdę smakuje).

Ja mam do zgubienia ok. 25 kilo, mam 31 lat, jestem po dwóch ciążach, na nic nie choruję i poza dietą biegam i ćwiczę ( no dobra od dziś to już mega regularnie ;)). Dieta 1500 kcal nie powoduje u mnie wygłodzenia, jak to bywało przy mniejszej kaloryczności diet. Ponieważ jest to dieta od specjalisty dietetyka obowiązują na niej podstawowe założenia zdrowego odżywiania. Nie stosuję żadnych tabletek, suplementacji, ani innych wymysłów, w które nie wierzę! Ze mną jest tak, że jak pozwolę sobie na jakieś odstępstwo od diety to już lipa! Ustaliłam z dietetyczką, że nie będę zachowywała się jak nienormalna i przy świątecznym stole wyjmowała pudełeczek z moją dietą. Obiecałam jednak zachować umiar i racjonalność! Jednak pamiętajmy, że posiłki się zmieniają, ale główne założenia odżywiania nie mają Świąt.

A teraz o tych założeniach słów kilka, to taki kanon nie do złamania!

  1. Jemy regularnie, o stałych porach, zachowując ok. 3 godzinne przerwy między posiłkami. Jest to ważne i kluczowe, nasz organizm przyzwyczajony do regularnych dawek energii rozporządza nią sensownie. Robienie długich przerw, opuszczanie posiłków spowalnia nasz metabolizm, wkurza organizm, który w obronie zaczyna magazynować dostarczone kalorie w strachu, że znowu będzie ich pozbawiony na dłużej.
  2. Pijemy, pijemy, pijemy. Podstawa to woda niegazowana. Do tego herbatki zielona, czerwona, z pokrzywy ( pomaga wypompować z nas wodę, pomaga przy zaparciach), ja pijam również czystek ( fajne zioło wspomaga odporność, poprawia włosy i cerę) i inne ulubione zioła. Minimun 2 l. Przy wzmożonej aktywności fizycznej zwiększany ilość płynów.
  3. Można zmieniać kolejność posiłków, jeśli macie ochotę zjeść kolację na śniadanie spoko. Jedyne czego robić nie wolno to mieszać posiłków z różnych dni.
  4. Zupa dowolna, 1 talerz. Jednak pamiętajmy, że przygotowując zupę stosujemy dietetyczne zasady: robimy lekkie zupy, zaprawiamy jogurtem, nie zagęszczamy mąką, nie jemy tłustych zup na ociekającym tłuszczem mięsku.
  5. Kawka rzecz ludzka, pijam z mlekiem ( nie może ono przekraczać 1,5%).
  6. Rezygnujemy ze słodzenia. Dla opornych proponuję stewię.
  7. Chleb biały zastępujemy ciemnym, zdrowym i pysznym. Podobnie makarony i ryż.
  8. Wędliny możemy wymieniać, byle były chude, drobiowe.

No dobra, jak coś jeszcze mi wpadnie dodam . Ale czuję PAŁERA! ENERGIA WE MNIE WZBIERA.

Zapraszam na Faceboooka tutaj.